Bu siteyi ziyaret eden her kişi Hepsiburada.com'un aşağıdaki ürünlerini incelerse çok güzel olur :))

1 Mayıs 2009 Cuma

Taksicilik

Bir taksicinin taksicilik sektörü hakkındaki dikkat çekici yorumları..

Merhaba, arkadaşlar yıllardır İstanbulda taksicilik yaptım. 1987-2004 yılları arasında. Özellikle yazları arabanın içinde pişiyorduk.
Klima hayaldı.Günde iki defa duş alıp rahatlamaya çalışırdım. O zamanlar trafik yoktu bol km. yapardık. Şimdi trafık var. Çok daha az km.yapılıyor. Meslekteki güven azladıkça soğudum. Memleketime dönüp stresten uzak başka işle uğraşıyorum, ama plakam hala devam ediyor ve akrabam benim adıma çalıştırıyor. Ben burda farklı bir yoldan konuya gireceğim. Biliyorsunuz devletimiz araçlardan çok yüksek oranlarda vergi alıyor. Bu aldığı vergileri ticari taksilerden almasa ve taksiler daha kalıteli araçlar olsa ne olur?
Kıbrısta taksiler hep niye mercedes, hemde bizim kuş serileri fıyatına yakın. Benim ülkemin insanları neden kuşlara, küçük arabalara binsin. Daha rahat ve geniş en önemlisi daha güvenli Mercedeslere binmeye hakkı yokmu? Biz kıbrısın ekonomisine her yıl milyonlarca dolar katkıda bulunalım. Onlar bizden daha iyi yaşasın.Taksılerin en kötüsü c270 mercedes. sadece 5 yıl satılamaz o kadar.

Ben anlamıyorum ya Hizmet Veren Hizmet Alandan Daha Lüks Araca Biniyor. Bakın avrupalıya o ülkenin üretilen arabası neyse polisi de, valisi de, bakanıda, başbakanıda o arabaya biniyor. Bizde ise olmaz en büyük ve en kocoman motorlusu olacak. Fazla yakacak. Eeee nede olsa yakıt vergisini kim veriyor halk. O zaman sorun yok binmeye devam. Bu ülkede kanunu koyanlar ilk önce kanunlara kendileri uymuyor. Hani anayasada kanunlar önünde herkes eşitti?. Hız limiti var ülkede neden bu kadar hızlı gidebilecek araçlara biniyorlar.Araçlarına hertürlü güvenlik tedbirleri olsun. Ona lafım yok ama aracın kendisi neden bu kadar lüx ve pahalı.
Kimin parasıyla alınıyor onlar. Bakan havadan gideceği yere uçakla gider aracı alttan gidip onu gezeceği şehirde bekler.Eeee kırmızı plakalı aracından ayrılamazlar. Çünkü ayrılırsalara görev yapamazlar. Ya kardeşim gittiğin yerin valisinin aracıda hemen hemen bakan arabası gibi mubarek. Onu kullansan ne olur. Olmaz. İlla kırmızı olacak. Peki Ya halkın elinden neden bazı şeyleri alıyorsunuz?

Şimdi farklı bir konuya daha bakalım.İstanbulda 20.000 ne yakın resmi taksi var. Korsan ve sahteler hariç.Bağlı bulunduğu Şöförler derneği her yıl bu taksılerden yıllık alır hemde söke söke.Tabiii taksı pahalı olur. Bunlar olmasın taksilerde hem ucuz hemde kaliteli yolculuklar olur.Paralarını almak için bu dernekler de öyle yollar deniyorlar kı anlatsam ağlarsınız. Ya bunu anlatmak sayfalara sığmaz.Bunun örnekleri anlatmakla bitmez. Siz gençler akıllı olup ülkenize sahıp çıkın.

1 yorum:

  1. merhaba
    sizin email adresiniz varmi sizden bilgi icin bir kac sorularim olacak taxicilik uzeri
    eyer bu konuda yardimci olursaniz sevinirim
    sagilar

    YanıtlaSil