Bu siteyi ziyaret eden her kişi Hepsiburada.com'un aşağıdaki ürünlerini incelerse çok güzel olur :))

14 Mart 2009 Cumartesi

2007 Aralık Taksi Plakası 540.000 TL

‘Taksici’ gayrimenkule yöneldi, plakalar ucuzladı
Her yıl plaka fiyatı katlanarak artan ticari taksiler yatırım aracı olmaktan çıktı

İstanbul’da sayısı 18 bine ulaşan ticari taksi plakasının fiyatı, bir yılda 600 bin YTL’den 540 bin YTL’ye geriledi. Plaka spekülatörleri daha çok kazandırdığı için gayrimenkul yatırımına yöneldi

DÖvİz ve faizdeki düşüş, gayrimenkul fiyatlarındaki hızlı artışla taksi plakası bir yatırım aracı olmaktan çıktı. Yatırım amaçlı ticari taksi alan ve her yıl dolara göre fiyat belirleyen büyük yatırımcılar, artık taksi plakalarını satarak arsa ve gayrimenkul alıyor. 18 bin taksinin bulunduğu İstanbul’da talebin yok denecek kadar azalması da fiyatları hızla aşağı çekiyor. 2006 yılında 600 bin YTL seviyesine kadar yükselen plaka fiyatları, son günlerde 540 bin YTL’ye zor alıcı buluyor, talep azaldığı için fiyatlar her geçen gün biraz daha aşağı gidiyor. Geçen yıl plaka alanlar yüzde 10 kaybetmiş durumda.

Ayda 1 taksi zor satılıyor

Aylık ticari taksi alım satımlarının merkezi olarak bilinen Bağcılar Otocenter’da ismi öne çıkan Azim Ticaret yöneticisi Sezer Karakuş, “Yatırım amaçlı taksi alan ve kiraya verenler artık arabalarını satıyor” dedi. Geçtiğimiz yıllarda aylık ortalama 10-15 araç sattıklarını belirten Karakuş, son aylarda 1 ya da 2 taksi satabildiklerini söyledi. Karakuş bunun nedeni de şöyle açıkladı:

“Eskiden fiyatlar dolara göre belirlenirdi, dolar düştüğü için fiyatlar da düşüyor, artık bu yatırımın bir cazibesi kalmadı.”

Almancılar da satıyor

Taksi plakasına yatırım yapan Almanya’daki gurbetçiler de bir süredir ’fiyat artmıyor’ diye araçlarını satıp, Almanya ve Türkiye’de gayrimenkule yatırıyor. Azim Ticaret yöneticisi Sezer Karakuş, “Gayrimenkul kiraları çok yükseldi. İnsanlar vergi, trafik, hukuki sorunlarla uğraşmamak için plakayı satıp, yerine dükkan alıp kiraya veriyor. Ticari plaka ticaretiyle uğraşan bizim gibi esnaf da aynı şekilde gayrimenkul alım satımına yöneldi” diye konuştu.

Geçmişte 18 bin plakalı taksinin yarısına yakın kısmının yatırım amaçlı alındığını belirten Sezer Karakuş, şimdi gerçekten taksi sahibi olmak isteyen kişilerin plaka aldığını belirtti.

Kâr amaçlı plaka alma dönemi bitti

İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Semih Kaçanoğlu, kâr amaçlı plaka alma döneminin bittiğini belirterek, taksiciliğin eski cazibesini kaybettiğini vurguladı. Kaçanoğlu, “İstanbul da artık bir dünya şehri ve raylı sistem gelişiyor. İnsanlar artık Avcılar’dan Aksaray’a 15 dakikada gelebiliyor. Bu da fiyatları düşüren bir faktör” dedi. İstanbul’da 24 saatte 1.5 milyon insan taşıdıklarını anlatan Semih Kaçanoğlu, bir dönem Almanya’da çalışan Türk vatandaşlarının yoğun ilgi gösterdiği taksi plakasına artık talebin azaldığını hatırlatarak, yatırım amaçlı plaka oranının yüzde 35 seviyesinde olduğunu dile getirdi. Kaçanoğlu, ekmeğini bu işten kazanan insanların da plaka fiyatıyla çok fazla ilgilenmediklerini sözlerine ekledi.

Taksi plakası için en cazip pazar New York

* İstanbul’da taksi plakası ücretleri gerilerken dünyanın en büyük metropollerinden biri olan New York’ta artmaya devam ediyor.

* New York’ta 2001 yılında 195 bin dolar olan taksi plakasının fiyatı 2007 yılı ortasında 600 bin dolara yükseldi.

* 2005 yılında fiyatlar 550 bin dolar seviyesindeydi. New York’ta 13 bin, İstanbul’da ise 18 bin civarında taksi bulunuyor.

* 9 milyon kişinin yaşadığı New York’ta 692 kişiye bir taksi düşüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder