Bu siteyi ziyaret eden her kişi Hepsiburada.com'un aşağıdaki ürünlerini incelerse çok güzel olur :))

14 Mart 2009 Cumartesi

TAKSİ PLAKASI FIYATLARI 2006 - 2009

Taksi plakası fiyatlarının 2006'daki durumunu gösteren Hürriyet'in aşağıdaki haberini incelediğimizde, taksi plakası kiralarının üç sene içinde değişmediğini ve 3.000 TL civarında sabitlendiğini görüyoruz. Taksi plakası fiyatlarının ise 575.000 TL'den 435.000 TL'ye kadar düştüğü düşünülürse, ekonomi düzelmeye başladığında taksi plakası ffiyatlarında hızlı bir yükseliş meydana gelebilir.

11 Haziran 2006 tarihli Hürriyet'ten...

Taksi plakasında 25 milyar YTL yatıyor


İSTANBUL'da plaka fiyatları 575 bin YTL'ye ulaşırken, bu Ankara'da 400 bin YTL'yi, İzmir'de de 350 bin YTL'yi buluyor. 18 bini İstanbul'da olmak üzere, toplam 95 bin taksinin olduğu Türkiye'de, taksi plakalarının toplam değeri de 25 milyar YTL'ye çıkıyor.

TAKSİ plaka fiyatlarında artık, Ankara ve İzmir de İstanbul'u aratmıyor. Her bin kişiye bir taksinin düştüğü İstanbul'da, plaka fiyatları 575 bin YTL'ye ulaşırken, bu fiyat Ankara'da 400 bin YTL, İzmir'de de 350 bin YTL'yi buluyor. 18 bini İstanbul'da olmak üzere, toplam 95 bin taksinin olduğu Türkiye'de, taksi plakalarının toplam değeri de 25 milyar YTL'ye çıkıyor.
http://preview.hurriyet.com.tr/preview/image.aspx?picid=1662091
YARIYA YAKINI KİRA: Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven'in yaptığı araştırmaya göre, Türkiye'de her iki taksiden biri kirada bulunuyor. Kendi kullananların sayısı, başta İstanbul olmak üzere Ankara ve İzmir'de yok denecek kadar düşük seviyelerde kalıyor. Bunun da en büyük nedenini kira getirilerinin yüksek olması oluşturuyor. İki vardiya kullanılan bir taksinin aylık plaka kirası, İstanbul'da 3 bin YTL'yi buluyor. Bu, Ankara'da 2 bin 700 YTL'ye, İzmir'de 2 bin 500 YTL'ye ulaşıyor. Diyarbakır, Konya gibi şehirlerde ise bu kira bedeli, 500 YTL'ye kadar düşebiliyor. Taksi plakalarını kiralayanlar, bir de 3 bin YTL ile 10 bin YTL arasında değişen 'hava parası'nı ödemek zorunda kalıyor.

KİRA 3 BİN YTL: 'Günlük' yöntemiyle kiralanan plakalarda, iki vardiya çalışan sürücüler, plaka sahibine her gün 100 YTL kira ödüyor. Geri kalan, sürücülerin günlük hasılatı oluyor. Plaka sahibinin aylık kazancı 3 bin YTL'yi, yıllık getirisi de 30 bin YTL'yi buluyor. Aracın yakıt, bakım, hasar ve trafik cezası masraflarını da şoförler karşılıyor. Bu da, Türkiye'deki taksilerin bakımsız olmasının en önemli göstergesi oluyor.

PLAKA ALANA ARAÇ BEDAVA: 18 bin taksinin hizmet verdiği İstanbul'da, bir taksi plakasının değeri 575 bin YTL olurken, bu 7 bin 701 taksinin bulunduğu Ankara'da 400 bin YTL'yi, 2 bin 821 taksinin faaliyet gösterdiği İzmir'de de 350 bin YTL'yi buluyor. Diğer illerde ise bu bedel, 17 bin YTL ile 150 bin YTL arasında değişiyor. Bodrum, Antalya, Çeşme'de bir plaka alana, yanında durak hizmeti ve araç da hediye olarak veriliyor. Taksiyle günde ortalama 1.5 milyon insanın taşındığı İstanbul'da plakalar genellikle babadan çocuklara devrediliyor. Yatırımcılar da nasıl olsa daha fazla değer kazanır beklentisiyle, plakalarını elden çıkartmaya çalışmıyor.


Plakalar kadınların üzerine yapılıyor

TAKSİ plaka pazarının kalbi konumunda bulunan Bağcılar Oto Center yetkilileri, "İstanbul'da sadece 2 kadın taksi şoförü var. Buna karşın, plakaların yarısı kadınların üzerinde bulunuyor. Bu da yasaların bir kişinin birden fazla plakaya sahip olmasına izin vermemesinden kaynaklanıyor. Ancak, bazı yatırımcılar, kendi adlarına alamadıkları plakaları diğer aile fertleri üzerine yapıyor" dedi.

1 yorum:

  1. kiralayanın vay haline arkadaşlar kaza ceza ve kamera dan gelen cezalar ogs cezaları derken birsene sonra tekrar hava parası veriyorsunuz bibakmışsınız zarar etmişsiniz kazanacagınıza birde borçlu kalmışsınız birde yıl iinde kaza yapmışsanız ve aracınız mecburen yatmışsa siz gene kirasını veriyorsunuz mecburen insanın gözünün yaşına bakmıyorlar şunuda eklemekte fayda var galeriden kiralamışsanız sizden konturat sonunda 1 senelik senet alıyor sonradan gelebilecek ceza ve kaza bedeline karşılık bu işi yapanlara allah sabır versin.saygılar

    YanıtlaSil